از سمت مشرق

ندایی از مشرق، رو به بیداری

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

با اینکه این حرف خیلی گفته شده. با اینکه خیلیا ناامیدن و بریدن (اونم به همین زودی). با اینکه خیلیا مسخره می کنن و می خندن (به هر نیتی).

باز هم تکرار می کنم که ما می تونیم. ما میتونیم بهترین باشیم. می تونیم تو قله باشیم.

از این دولت "نمی تونیم" و "در حدش نیستیم" زیاد شنیده شده. کلمات حال به هم زنی که از دهان شیاطین درمیاد. شما گوش ندید. لیاقت ما بهترین هاست، به شرطی که براش زحمت بکشیم.

۰ نظر ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۰۴
هاتف بامدادی

آیه امیدبخشِ و لینصرنّ الله من نصره، معنایش را به ما نشان داده؛

این آیه معنایش این است که اگر کوه مشکلات روبرو باشد، اگر لشکر 36000 نفری دشمن باشد و تو یک تنه، اگر امیرالمؤمنین باشی و کسی دیگر به تو سلام هم نکند، اگر همه دنیا یک طرف بایستد و تو یک طرف، نمی ترسی؛

و یعنی اگر همه دنیا را داشته  باشی و خدا را نه، به کارَت نمی آید.

پی نوشت1: چند آیه از قرآن کریم:

الف: "إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ" آنان که گفتند: آفریننده ما خداست و بر این سخن پایدار و ثابت ماندند بر آنها هیچ ترس و بیمی و حزن و اندوهی ( در دنیا و عقبی ) نخواهد بود. أحقاف 13

ب: "وَ ما نُرْسِلُ الْمُرْسَلینَ إِلاَّ مُبَشِّرینَ وَ مُنْذِرینَ فَمَنْ آمَنَ وَ أَصْلَحَ فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ" و ما پیغمبران را جز برای آنکه مژده دهند و بترسانند نفرستادیم ، پس هر کس ایمان آورد و کار شایسته کرد هرگز بر آنان بیمی نیست و ابدا اندوهگین نخواهند بود. انعام 48

ج: "إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ"آنان که اهل ایمان و نیکوکارند و نماز به پا دارند و زکات بدهند آنان را نزد پروردگارشان پاداش نیکو خواهد بود و هرگز ترس (از آینده) و اندوه (از گذشته) نخواهند داشت. بقره 277

د: "وَ أَوْحَیْنا إِلی‏ أُمِّ مُوسی‏ أَنْ أَرْضِعیهِ فَإِذا خِفْتِ عَلَیْهِ فَأَلْقیهِ فِی الْیَمِّ وَ لا تَخافی‏ وَ لا تَحْزَنی‏ إِنَّا رَادُّوهُ إِلَیْکِ وَ جاعِلُوهُ مِنَ الْمُرْسَلینَ" و به مادر موسی وحی کردیم که طفلک را شیر ده و چون ( از آسیب فرعونیان ) بر او ترسان شوی به دریایش افکن و دیگر هرگز مترس و محزون مباش که ما او را به تو باز آوریم و هم از پیغمبران مرسلش گردانیم. قصص 7

پی نوشت2: " ... همه‌ی حرکات و سکنات، در جهت خدا: صلحشان، آشتی‌شان، حرکتشان، سکوتشان، سکونشان، اقدامشان، همه و همه در راه خدا. آن وقت «من کان للّه کان اللّه له»، «ان تنصروا اللّه ینصرکم»، «لینصرنّ اللّه من ینصره»؛ وقتی در راه خدا حرکت کردید، لطف الهی، مدد الهی، پشتیبانی الهی هم با شما خواهد بود. عزیزان من! این راز پیشرفت ملت ایران است. اینکه شما مشاهده میکنید یک ملت با این همه دشمنی، با این همه خباثت و رذالتی که در مقابل این ملت، دشمنان در سطوح مختلف، در عرصه‌های مختلف، از همه طرف اعمال کردند، اما نتوانستند این ملت را متوقف کنند و ملت ایران با عزم خود، با پیشرفت خود، با حرکت مستمر و جهادگونه‌ی خود، همه‌ی آنها را وادار به عقب‌نشینی کرد، به خاطر همین خصوصیات است، به خاطر همین پشتوانه‌ی الهی است؛ و این ادامه خواهد داشت. به توفیق الهی، ملت ایران همین راه را ادامه میدهد." بیانات در دیدار با اقشار مختلف مردم، 1392/02/25

۰ نظر ۱۹ مرداد ۹۵ ، ۰۱:۱۵
هاتف بامدادی

اصل انسان، قلب انسانه. باید نگاه کنیم ببینیم در این قلب چه می گذره. حبّ و بغضش در چه جهتیه. حسادت، بخل، کینه تو دل انسان جا دارند.

یک اتّفاق جالبی که گاهی برای انسان می افته، این هست که در برخورد با انسان هایی که ظاهرشون غیر مذهبیه، انسان ممکنه خودش رو بالاتر از اون فرد ببینه (از نفس باید به خدا پناه برد). مثلا ممکنه پیش خودش حساب کنه من نمازم چنینه و چنان و فلانی نمازش که بخوره تو سرش! گناه علنی هم داره.

منتها بعد از یه مدّت زندگی کردن در کنار همین آدم های معمولی، آدم متوجه می شه که اونا چه قلب با صفایی دارن! یعنی انقد که حبّ به خدا و دین دارن، امثال منِ مدّعی نداریم. بعد به خودش نگاه می کنه و می بینه تفاوت اون با بقیه آدم های معمولی در اینه که آدم های معمولی ظاهرشون مذهبی نیست و اون فرد هست. یعنی فقط تفاوت در ظاهر!

گناه اون ها در ظاهره و گناه ما در باطن. ما ریا می کنیم، اگر کاری هم می کنیم پیش خودمون فکر می کنیم که عجب کاری کردیم! پشت شیطانو شکستیم. در حالی که همین آدم های غیرمذهبی، هر کاری برای خدا انجام بدن، انتظاری ندارن و خالصانه اون عمل رو برای خدا انجام می دن. گناهی هم اگر انجام بدن، حداقل اشتباه خودشونو قبول دارن.

همه این دبدبه کبکبه ها که من هیئتیم، من نمازخونم، من فلانم و بهمان، همش هیچی هم نیست.

بریم دلمونو درست کنیم. همینطور که به ظاهر دین عمل می کنیم، بریم قلب رو آباد کنیم.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پی نوشت1: خدایا ما رو از عُجب نجات بده. در کوی ما شکسته دلی می خرند و بس        بازارخودفروشی از آن سوی دیگر است. خدایا دلی شکسته بده.پی نوشت2: "شما دعا کنید که آدم بشویم دعا کنید که حتّی به همین ظواهر اسلام عمل کنیم. ما که چشممان به آن بواطن نمی رسد لااقل به این ظواهر عمل بکنیم" امام خمینی.

پی نوشت3: در رابطه با همین پست، به شما کتاب ادب خیال، عقل و قلب اثر استاد طاهرزاه رو معرفی می کنم.

۱ نظر ۱۸ مرداد ۹۵ ، ۰۱:۴۴
هاتف بامدادی

چه لذّتی داره برات که نونتو بزنی تو خون و بخوری؟ خون شهدا و حقّ مردم رو پامال کنی و پلّه پلّه بالا بری؟ راضیی به اینکه دو نفر ازت تعریف کردن؟ راضیی به اینکه بعد موقع رفتن هم کلّی به به و چه چه شنیدی و رفتی؟

راستی اگر انقلاب نمی شد، اگر روح خدا تو این مقطع تاریخ نبود، شغلت چی بود؟ اصلا به چند درصد وضعیت فعلیت می رسیدی؟

اصلا دنیا با جاش برای شما! سفره با برکتِ! انقلاب هم برای شما. بشینید واسه هم نوشابه باز کنید. ما هم هستیم برای فحش و خون دل خوردن توأمان! چقدر می خوای زندگی کنی؟ چه جوابی داری اون دنیا به مظلوما بدی؟ جواب این همه خون دل، آوارگی، بدبختی و سختی هایی که برای به ثمر نشستن این انقلاب کشیده شده رو چی می دی؟ از عبدالرّحمن بن عوف می تونی بیشتر بشی که موقع مردنش طلاهاش رو با تبر تقسیم کردن؟ یا عثمان و زبیر؟ اونا الآن کجان؟ [1]

احمقا فکر کردن این انقلابم مثل بقیه حکومتا! نمی فهمن که چقدر ائمّه ما خون دل خوردن برای اینکه این میراث به ما برسه! خون های چه جوانمردایی به پای این مکتب ریخته شده!

خدایا! من از این آدم ها، که نفاقشون رو کردن محلّ درآمدشون، ریش می ذارن و به ریش ما می خندن، حقّ مردم رو زیر پا می ذارن، تو این انقلاب رشد کردن و به انقلاب عقیده و دلبستگی ندارن، متنفّرم! خدایا من از اینا متنفّرم! خدایا اینا رو از رحمت خودت دور کن و در این دنیا ما رو از شرّشون ایمن کن. خدایا انقلاب و رهبری رو از شرّ منافقین و راحت طلب ها ایمن کن.

حضرت رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند: چه شده است مرا که می بینم حبّ دنیا بر بسیاری از مردم غلبه کرده، و آن چنان شده اند که گویی مرگ در این عالم برای غیر آنان مقدّر گردیده است و رعایت حقّ و عدل بر کسان دیگری واجب شده است. و به طوری از واقع بینی بازمانده اند که وقتی خبر مرگ پیشینیان را می شنوند در نظرشان همانند مردمانی می آید که به سفر رفته اند و طولی نمی کشد که باز می گردند.

----------------------------------------------------------------------------------

پی نوشت: اینو بخونید!

۵ نظر ۱۳ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۲
هاتف بامدادی

سلام

شب شهادت امام صداق (ع) رو تسلیت می گم.

این مداحی رو زیاد گوش می دم. قدیمیه و دلنشین.

التماس دعا

سلام من به تو یا صاحب الزمان به فدایت

چه می شود شنوم از کنار کعبه صدایت

۰ نظر ۰۸ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۵۳
هاتف بامدادی