از سمت مشرق

ندایی از مشرق، رو به بیداری

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

صحبت های زیبای آقای پناهیان در بیت رهبری رو در اینجا بخونید.

من به اون بخش عبرت از عاشورا کار ندارم. بسیار زیبا و تکان دهندست اون بخش، ولی من می خوام ساده تر بگم. خیلی ساده تر.

اگر ما یادمون رفته میزان جانی بودن دولت ایالت متحده رو، تاریخ ابدا یادش نخواهد رفت. ولی متاسفانه ما به مردم تاریخ رو هم نمی گیم. لیست کشورهایی که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به اون ها حمله کرد رو از بقیه بپرسید. بیشتر افراد ویتنام، عراق و افغانستان رو می گن. خیلیا نمی دونن آمریکا در کشورهایی که با اون اصلا سر دشمنی نداشتن چه جنایاتی مرتکب شده. در آمریکای جنوبی، آسیای شرقی، کل افریقا. اصلا خیلیا نمی دونن اینا برای گرفتن قاره آمریکا چه جنایاتی مرتکب شدن. یا تو ویتنام چه بلاهایی سر مردم آوردن. یا اینکه چند تن اورانیوم تخلیه شده رو سر مردم عراق ریختن. یا همین چند سال پیش به بهانه عمران عراق چند میلیون دلار از پول این مردم بدبخت به شرکت هاشون دادن و اونا هم هیچ کاری نکردن. اصلا همین سوریه، رئیس جمهورش با مقامات غربی شام خانوادگی می خوردن! ولی الآن آمریکا هر کاری می کنه تا سوریه امن نشه. نوام چامسکی می گه هر جای دنیا فقیر هست تقصیر امریکاست (با علم اقتصاد نگاه کنید می بینید درسته این حرف).

متاسفانه ما حتی کتاب فارسی در این زمینه هم نداریم. مستند و فیلم که بماند. با گفتن این حرف ها، امیدها از غرب قطع می شه و همه می فهمن پشت این کت و شلوار چه توحشی پنهان شده.

ان شاءالله روزی انتقام این ظلم ها که همین نامردها به بهانه دموکراسی (!) و حقوق بشر (!) و از این دست حرف ها (که یه دونشم تو آمریکا پیدا نمی شه) بر ما روا داشتن رو می گیریم.

۰ نظر ۱۳ آبان ۹۳ ، ۰۰:۲۸
هاتف بامدادی

این مداحی میثم مطیعی رو گوش کنید. واقعا زیباست.

(با شعر عجب عطر سیبی وزیده)

۰ نظر ۱۰ آبان ۹۳ ، ۱۹:۵۷
هاتف بامدادی

خب، بحمدالله عبارت "اقتصاد مقاومتی" هم داره مثل عبارات "تهاجم فرهنگی" و "بصیرت" (و احتملا لغات دیگر که من در خاطرم نیست)، به ابتذال کشیده می شه، به قول خودمونی ها خز و خیل می شه!

با تشکر ویژه از زحمت کشان در این راستا!

۰ نظر ۰۹ آبان ۹۳ ، ۰۱:۲۹
هاتف بامدادی

در ابتدا اینجا رو بخونید.

کویت فهمید و ما نفهمیدیم! ما نفهمیدیم اقتصادمون از وقتی رو به ویرانی رفت که درآمد نفت مستقیم وارد اقتصاد شد. جای اینکه درآمد نفت برای پشتیبانی از تولید مورد استفاده قرار بگیره و درآمدهای کشور از تولید حاصل بشه، یک راست پول نفت رو می آریم مصرف می کنیم. 40 ساله درجا زدیم و بعضی کشورهای دیگه که نفت نداشتن، به واسطه نداشتن نفت (!!) از ما سبقت گرفتن. بعید نیست چند سال بعد کویت هم بشه یکی از همین کشورا. بعد در ایران گفته می شه که کویت هم پیشرفت کرد و ما نکردیم. البته چیزایی در مورد کشورای آفریقایی مثل اتیوپی هم شنیده می شه.

ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم. یعنی تا وقتی که ما ساز و کارها رو تغییر ندیم، چیزی تغییر نمی کنه. این سنت الهیه. حالا هی دولت مردا بیان وام بدن، تشویق کنن و هر کار دیگه ای غیر از اون کار که باید. به هیچ جا نمی رسه. ما به تغییر و تحولات اساسی نیاز داریم. تا این تغییرات انجام نشه، هیچ تغییری در وضع اقتصادی اتفاق نمی افته.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

پی نوشت: مگه راه حل این همه مشکل ما چیزی غیر از تولیده؟

۰ نظر ۰۷ آبان ۹۳ ، ۱۲:۵۷
هاتف بامدادی

خداوند عزّوجل می فرماید:

رحمت و مهربانی من صد جزء است که یک جزء از آن صد جزء رحمت من به عالم دنیا نازل شده است.

منبع و توضیح بیشتر

۰ نظر ۰۷ آبان ۹۳ ، ۰۰:۰۹
هاتف بامدادی

یادمون رفته کینه داشته باشیم. از اونایی که مشکلات و مصائب زیادی بر ما تحمیل کردن و حقوق زیادی از ما زیر پا گذاشتن. از کسایی که تمام جهان رو به نوکری می خوان. هر فقیری در دنیا هست تقصیر ایناست. تا تونستن کشتن و حالا هم سرمایه گذاری های عجیب و غریب برای جهت دهی و تغییر افکار عمومی. تو همین مسئله اسیدپاشی، چه کسایی و چه جریان هایی در پشت پرده می خوان این حرکتو به دین نسبت بدن؟ به خدا اگر قدرت داشتن همون جنایاتی که در آمریکای جنوبی و آسیای شرقی مرتکب شدن، تو ایرانم تکرار می کردن. حالا دیگه "آمریکای جهان خوار" تبدیل به "آمریکای پیشرفته" شده. انگار نه انگار برای گرفتن این سرزمین، میلیون ها نفرو کشتن.

سال 88 که فراموشمون نشده. چه هزینه سنگینی بر ما تحمیل کردن. با ادعای آزادی (!) و حقوق بشر (!) هر کاری بخوان می کنن. هیچکس تو دنیا نیست که بگه به چه حقی داری این کارا رو می کنی. هیچکس نیست بهشون بگه شما خودتون روتون نمی شه حتی این شعارها رو (که به صورت کامل به گند کشیدینش) تو کشور خودتون مطرح کنین، یا اصلا به چه حقی ایرانو تحریم می کنین. با حمایت همین دولتای کثیف 18000 نفر از جوونای دسته گل ما در حملات شیمیایی شهید شدن، که البته خود سلاح شیمیایی رو هم آلمان تهیه می کرده. کسایی که با بمب گذاری بهشتی و رجایی و افراد باارزش زیادی رو از ما گرفتن، حالا کجان؟ چرا دولت مقتدر آمریکا، پلیس جهان، کمک کننده مظلومین (!!)، وقتی می خواست ایران رو وادار به تسلیم کنه، قدرتش بیشتر از زدن یه هواپیمای مسافربری (مثل هیروشیما و ناکازاکی) نبود؟ چیز زیادیه حقوق مادی و معنوی زیادی (شما بخونید بی شمار) که تو این سال ها از ما پایمال شده بطلبیم؟

حالا ما شدیم مقصر و افتادیم گوشه رینگ. ما ناقض حقوق بشریم! چون پیام ترور شدن دانشمندانمون رو نگرفتیم. چون اجازه تجاوز به خاکمونو نمی دیم (که البته اگر چنین چیزی براشون ممکن بود، اصلا کار به مذاکره و فشار نمی رسید). حالا ما باید عقب نشینی کنیم.

فکر کردیم با سازش (پذیرش آقا بالاسر، اونم آمریکا!) وضع بهتر می شه. که البته نمی شه. چون همینطور که می بینید همه دولتای جهان این بچه قلدر پررو رو پذیرفتن و البته کشورای کمی هستن که توسعه یافتن و اونم خودشون زحمت کشیدن. البته امام که سازشکاری رو محکوم می کرد در درجه اول به خاطر نشر دین و نور الهی در جهان بود. اما با سازشکاری نه به دنیا می رسیم نه به آخرت. قسمت آخر مختارنامه رو به یاد بیارید. اینکه در نهایت 40000 نفر گردن زده شدن، چیز عجیبی نیست (دقیقا هیروشیما). به خدا این ذات دشمنیه. اگر آمریکا دستش به ما می رسید و چنین کاری نمی کرد، حماقتشو ثابت می کرد! یعنی اگه الآن آمریکا دستش به شیعه ها برسه و نکشه، من خودم به شخصه می گم احمقه!

اگر مذاکره راه خوبی بود، اولاد پیامبر مسموم و مجروح به دیدار پیامبر نمی رفتن، چرا که با مذاکره بهترین امکانات رو میتونستن داشته باشن.

------------------------------------------------------------

پی نوشت 1: دوست عزیزی می گفت سر یکی از کلاسام (کلاس اندیشه تو دانشگاه) به بچه ها گفتم اگر اوباما اینجا بود چی کار می کردین؟ هر کی یه چیزی می گفت، عکس می انداختیم یا باهاش صحبت می کردیم و از این حرفا. من گفتم اگر بود من خودم اینجا دهنشو جر می دادم. دانشجوا نزدیک بود شاخ دربیان!

پی نوشت 2: خدا لعنت کنه کسایی رو که معیشت مردم و آرمان های اصیل انقلاب رو مقابل هم قرار دادن.

پی نوشت 3: خوندن این مطلب هم توصیه می شه.

۰ نظر ۰۶ آبان ۹۳ ، ۰۲:۲۱
هاتف بامدادی

یعنی میشه انقلابی مثل انقلاب ما اتفاق افتاده باشه و در اون نیروی نفوذی وجود نداشته باشه؟ برای اینکه بهتر بدونید چی می گم قسمت دوم این نوشته رو بخونید. اونجایی که از مارشال تیتو گفته. فردا روزی اگر فلان شخص سینه چاک انقلاب، نفوذی دراومد خیلی تعجب نکنید. و البته اون موقع تمام رفتارهای این فرد تعبیر درستی پیدا می کنه و تازه اون موقع می فهمیم چرا این کارا رو کرده. البته فهمیدن اینکه چه کسایی اینجورین خیلی سخته، ولی غیرممکن نیست. چون طرف یه جایی، با یه حرکتی خودشو نشون می ده. یا مثلا وقتی از انقلاب و مفاهیم انقلابی صحبت می کنه کمی تا قسمتی مشخص می شه که به این حرفا ذره ای اعتقاد نداره. البته هر کس اینجوری بود نمی شه بگی که حتما نفوذی بوده، چون انگل های انقلاب هم همین علائمو دارن (انگل انقلاب که مشخصه دیگه!). و البته افراد دیگه ای مثل منافقا (منظورم اون گروهک نیست! اونا الآن دیگه محاربن) هم می تونن این علائمو نشون بدن.

من از الآن به بعضی ها بد مشکوکم. گفته باشم!

---------------------------------------------------------------------

در این مورد بیشتر می شه حرف زد، که گفتن یه چیزایی جرأت می خواد! من که ندارم!

۰ نظر ۰۵ آبان ۹۳ ، ۱۷:۵۷
هاتف بامدادی

در پیله تا به کی بر خویشتن تنی؟

پرسید کرم را مرغ از فروتنی

تا چند منزوی در کنج خلوتی

دربسته تا به کی در محبس تنی

در فکر رستنم -پاسخ بداد کرم-

خلوت نشسته ام زین روی منحنی

همسال های من پروانگان شدند

جستند از این قفس، گشتند دیدنی

در فکر خلوتم تا وارهم به مرگ

یا پر برآورم بهر پریدنی

اینک تو را چه شد کای مرغ خانگی

کوشش نمی کنی، پرّی نمی زنی؟

**********************************************************************

هیچی! همین! نیما یوشیج خوب گفته!

۰ نظر ۰۵ آبان ۹۳ ، ۰۲:۰۱
هاتف بامدادی

مانور رسانه ای خارج کشور روی مسئله اسیدپاشی، می تونه گویای یه چیزی باشه. با توجه به دو نکته: اولاً اینکه این رسانه ها خودشونم می دونن این اسیدپاشی ها هیچ ربطی به امر به معروف و نهی از منکر نداره یا حداقل رابطه ثابت شده ای نداره، ثانیاً پرسیدن این سوال که، این شبکه ها اگر احتمال دستگیری این افرادو بدن، بازم اینجوری روی آبروی خودشون ریسک می کنن؟ یعنی احتمالاً چیزی می دونستن که حاضر شدن چنین مانوری رو این مسئله بدن. ضمن اینکه خواهید دید این تب خیلی سریع فروکش می کنه و ناگهان اسیدپاشی ها هم متوقف می شه.(یعنی افراد درگیر اسیدپاشی، احتمالا از کشور خارج می شن)

راستی درباره این خبر; اوایل به این خبر می خندیدیم! ولی مثل اینکه شوخی شوخی جدی شد!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1- من قبلا در این مورد صحبت کرده بودم و گفته بودم نمی شه به قطع گفت اسیدپاشی کار همون عده ایه که دارن روش کار رسانه ای می کنن، ولی این احتمال واقعا ًبیشتر شده.

2- همسویی جالب دولت و اونور آبی ها در این قضیه جالب بود.

۱ نظر ۰۴ آبان ۹۳ ، ۱۵:۰۳
هاتف بامدادی

لبیک یا حسین

فدای دل خون شما یا اباعبدلله....

چیزی که دوست دارم الآن بگم، دعا برای فرجه. اللهم عجل لولیک الفرج.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

دو تا مداحی خوب و  دلچسب معرفی می کنم که هر دو از حاج مهدی سلحشوره:

سینه زنی واحد (وای وای شیب الخضیبی...) دانلود

سینه زنی شور برای جناب حر (آقا حلالم کن) دانلود

۰ نظر ۰۴ آبان ۹۳ ، ۰۰:۲۶
هاتف بامدادی