از سمت مشرق

ندایی از مشرق، رو به بیداری

طبقه بندی موضوعی

اولین

دوشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

کلام از تو آغاز می شود و به تو پایان می گیرد. هر شروعی و پایانی با توست. پس من بر تو توکل می کنم و از تو می خواهم در همه حال یاور و متوجه من باشی. که با کمک تو حرف ها و سخنانم ناحق و معصیت نباشد، و کسی را به گمراهی نیفکند.

وَجُدْ لىبِجُودِکَ وَاعْطِفْ عَلَىَّ بِمَجْدِکَ وَاحْفَظْنى بِرَحْمَتِکَ وَاجْعَلْ لِسانى بِذِکْرِکَ لَهِجاً وَقَلْبى بِحُبِّکَ مُتَیَّماً

دوست دارم شروع کار و اولین مطلبو با حدیثی از حضرت علی(ع) متبرک کنم:

و درود خدا بر او، (مردى از امام در خواست اندرز کرد.) فرمود: از کسانى مباش که بدون عمل صالح به آخرت امیدوار است، و توبه را با آرزوهاى دراز به تأخیر می ‏اندازد. در دنیا چونان زاهدان سخن می ‏گوید، اما در رفتار همانند دنیا پرستان است. اگر  نعمت‏ها به او برسد سیر نمی شود، و در محرومیّت قناعت ندارد، از آنچه به او رسید شکرگزار نیست، و از آنچه مانده زیاده طلب است. دیگران را پرهیز می دهد، اما خود پروا ندارد، به فرمانبردارى امر می ‏کند، اما خود فرمان نمی برد. نیکوکاران را دوست دارد اما رفتارشان را ندارد، گناهکاران را دشمن دارد اما خود یکى از گناهکاران است .......

(این بخش هایی از حکمت 150 نهج البلاغه بود، توصیه می کنم همشو بخونید. بیشتر از 7 یا 8 دقیقه وقت نمی گیره (لینک))

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سلام

راستش همین الان که دارم این مطلبو می نویسم حس عجیبی پیدا کردم. نمی دونم چرا. و اما در مورد وبلاگ. این اولین مطلب ارسالی من در این وبلاگه. فعلا این وبلاگ خالیه، اما کم کم إن شاءالله می سازمش.

چون محرم در راهه دوست دارم یه مداحی معرفی کنم. من قبلا هم مداحی گوش می کردم، راستش از این مداحا که پاپ(!) می خونن خوشم نمیاد. یا اینایی که مثل موزیکای ترنس(!) می خونن. بیشتر محمود کریمی و مهدی سلحشور. ولی این روزا توجهم به سینه زنی های حاج منصور جلب شده. خیلی خوب به دل می شینه.

این مداحی با شعر تو مه و من ستاره سحرم شروع میشه.

دانلود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی