از سمت مشرق

ندایی از مشرق، رو به بیداری

طبقه بندی موضوعی

نفت را حذف کن، خدا آباد می کند.

چهارشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۷ ب.ظ

در ابتدا اینجا رو بخونید.

کویت فهمید و ما نفهمیدیم! ما نفهمیدیم اقتصادمون از وقتی رو به ویرانی رفت که درآمد نفت مستقیم وارد اقتصاد شد. جای اینکه درآمد نفت برای پشتیبانی از تولید مورد استفاده قرار بگیره و درآمدهای کشور از تولید حاصل بشه، یک راست پول نفت رو می آریم مصرف می کنیم. 40 ساله درجا زدیم و بعضی کشورهای دیگه که نفت نداشتن، به واسطه نداشتن نفت (!!) از ما سبقت گرفتن. بعید نیست چند سال بعد کویت هم بشه یکی از همین کشورا. بعد در ایران گفته می شه که کویت هم پیشرفت کرد و ما نکردیم. البته چیزایی در مورد کشورای آفریقایی مثل اتیوپی هم شنیده می شه.

ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم. یعنی تا وقتی که ما ساز و کارها رو تغییر ندیم، چیزی تغییر نمی کنه. این سنت الهیه. حالا هی دولت مردا بیان وام بدن، تشویق کنن و هر کار دیگه ای غیر از اون کار که باید. به هیچ جا نمی رسه. ما به تغییر و تحولات اساسی نیاز داریم. تا این تغییرات انجام نشه، هیچ تغییری در وضع اقتصادی اتفاق نمی افته.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

پی نوشت: مگه راه حل این همه مشکل ما چیزی غیر از تولیده؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی